14 d’octubre del 2005

La creative class

Redactant i transcrivint la primera entrevista del TecnoDiari.com a Jordi Marín en surten algunes idees força atractives.
Entre elles, que la innovació és un concepte emergent, és a dir, que passa a tenir importància clau en tot allò que fa referència a estratègies a mig i llarg termini. La idea és que tot passa per construir una xarxa de gent preparada per a tirar del carro. M'explico.
En la setmana del 2004 es va parlar de la ciutat creativa. En una frase, aquesta idea es basava en el futur de les ciutats europees en els propers anys estava íntimament lligat a la creació en cadascuna d'aquestes urbs d'una classe anomenada creative class, és a dir, un col·lectiu de professionals i persones que combinaven la creativitat i la innovació en cadascuna de les coses que feien.
La guapa Irene Tinagli no parlava de super herois, sinó de professionals que no han hagut de marxar dels seus llocs d'origen i han sabut desenvolupar projectes empresarials potents, creatius, capaços de ser pols d'atracció. Recordo una de les frases que va dir; "cal saber retendre el talent".
Aquests dies uns amics meus s'han instal·lat en un segon pis, en un local sense aire acondicionat. Tenen pocs recursos però moltíssimes ganes. Ells són un exemple d'aquesta creative class que la ciutat ha de saber retenir. Sinó, el futur de Mataró es perd entre la boira postmoderna. Com una barca sense ningú que la remi amb decisió cap a un horitzó ben clar.
Per: eLOI (11/10/2005 18:37)