27 d’octubre del 2014

FiM+Arts Santa Mònica+Música+Audiovisual


Aquest divendres vaig participar a la FiM que es feia a l'Arts Santa Mònica amb una ponència sobre televisió, nous suports de consum audiovisual i música. Vam poder parlar d'audiovisual connectat amb música. De la televisió al cinema, del documental a la  webtv. Vam estar parlant força estona sobre com l'audiovisual s'està traslladant ràpidament cap a nous paradigmes en l'espai musical. En va presentar l'Albert Miralles, periodista a iCatFM.

Els nous accessos a la cultura -totalment digital- i els múltiples suports -smartphones, tablets, laptops- estan refent el paradigma del video musical. En el catàleg de casos van aparèixer des del Diaridelamusica.com a Tot Sants -un estudi de gravació que filma videos- o Els Catarres -els que van aconseguir dos milions de reproduccions amb un videoclip casolà de la cançó Jenifer.

També vam parlar dels prescriptors, els articuladors d'aquest moviment. Vam apuntar des de l'InEdit Beefeater fins a la revista musical Shookdown, passant per Enderrock o la pròpia #FiMTV.

I vam apuntar una paraula que continua tenint molta força. La comunitat. I el seu rol central en aquesta nova televisió musical. Una comunitat creativa, bidireccional, cultivada en les xarxes socials i que entén aquest per a reivindicar la seva manera de veure la música que els hi agrada. És igual si és un fragment d'un concert gravat amb un Samsung S4 des de primera fila o una versió amb guitarra acústica enregistrat amb una webcam a la seva habitació.

Una sessió per poder posar en ordre aquesta nova mixing TV, que ho remescla tot en temps real. I també per a fer nous amics i companys de viatge. Això és el més important d'aquests fòrums. Reconnectar, retrobar, reconèixer.