24 de juny del 2005

La nit de Sant Hans

Era la primera revetlla de Sant Joan fora de Catalunya, com a l'abril el primer Sant Jordi, com al gener el meu aniversari.
Ens vam trobar al parc davant del museu viquing i milers de persones de Roskilde s'havien reunit per a encendre una enorme foguera. Tothom qui volia rebia una torxa que llençava contra la gran flama que s'enlairava cap al cel. Van llençar focs d'artifici. Van cantar cançons.
La gent celebrava l'arribada de l'estiu al llarg del fiord, al llarg de la costa fogueres a les platges retallant el mar, les flames a quilòmetres de distància, la sensació d'una terra que cremava en la nit danesa. Amb en Magnus, en Lenny i en Rune ens vam llençar des del moll a l'aigua gelada del mar.
Mentres en sortia, assencant-me en el moll de bigues de fusta pensava que la nit era tant diferent però alhora tan semblant. Una màgia estranya que flotava en l'aire tebi de la matinada. I a esperar que el dia arribés, veure que era veritat que el sol ara regnava per sobre altres coses.

2 comentaris:

Joan Salicru ha dit...

eloi!!!
si, si, segur q t'ho has passat "pipa", però no tant com nosaltres a la vora del mar!
apa!
joan

Anònim ha dit...

He de dir que és veritat que la revetlla de Sant Joan Va ser genial. Amb tu, Joan, m'he de disculpar per dos motius: 1. No et vaig felicitar, però suposo que el meu estat d'embriagadesa aguda em disculpa. ", Me'n vaig anar molt soptadament, pràcticament sense dir res peruqè vaig tenir una urgència... Has vit mai Harri Potter? Doncs...

Eloi, el dilluns esperem la trucada. A veure si ho acabem de concretar. T'hi vam trobar a faltar, a la platja!