19 de gener del 2022

Una estratègia per tvmataró. Sumar per multiplicar.

Avui he participat com a Clack en una jornada sobre el pla estratègic de Mataró Audiovisual. I especialment sobre tvmataró, la marca que s'ha impulsat des d'aquesta passada tardor. Hem parlat sobre indústria audiovisual local i quin horitzó imaginem per al 2025. El concepte mare que havíem preparat amb en Joan Salicrú era diàfan: Mataró Audiovisual ha d'esdevenir també, en les seves possibilitats, motor de la indústria audiovisual local, amb sinergies amb els estudis del GMA del TecnoCampus i amb ensos com la Maresme Film Comission. Ha d'establir llaços amb les productores audiovisuals privades i pensar en conjunt, en sumar. Perquè si fem guerres plegats, si construim plegats, multiplicarem. 

He recordat que a Clack bevem de l'herència de Televisió de Mataró i d'unes lliçons que no hem d'oblidar: comunitat, informació, pluralitat, absència de lucre, activisme. Un mitjà crec que és un relat compartit, un espai de confiança, un mirall del que som, una plaça oberta amb espai per a tothom. I aquí el mitjà públic i la productora de privada s'han d'entendre. 

L'audiovisual pot generar oportunitats de negoci i en definitiva feina a la ciutat. El mateix Pla de Mandat 2019-2023 marca aquest compromís  (el 42). I concretament ho fa amb les línies 50 (potenciar la multicanalitat i mecanismes de comunicació amb els més joves) i 97 (reservar espais de la ràdio i de la televisió de Mataró Audiovisual per a continguts de productores audiovisuals i creadors locals, mitjançant contracte de serveis o convenis de col·laboració públic – privats). També hem parlat de la universitat. El grau de mitjans audiovisuals, amb centenars d’estudiants, pot esdevenir un laboratori permanent, una plataforma de creació, un espai de visibilitat. I de si coneixem l'ecosistema. Que sovint el primer que cal és dibuixar-lo. 

Hem de pensar una estratègia per a fer rellevant el nostre mitjà audiovisual local. Les aliances estratègiques seran fonamentals. Sumar per multiplicar.