16 d’abril del 2008

aUDIOvISUAL

Avui he assistit a la presentació en societat de la Fundació TCM Audiovisual. Una bona notícia, veure sector privat -mins, petit, poc visible i poc liderat, però present-, sector públic i universitat anant de la mà en un projecte ambiciós.
Estant a la sala d'actes de la EUPMT, pensava en si sabrem generar una cosa que no es compra, no es ven, no es genera fàcilment, no es pot prefabricar: la creativitat i la ilusió. Dos elements que, en la meva petita i humil experiència com a creador audiovisual, se m'han revelat absolutament imprescindibles per generar projectes amb cara i ulls.

He escoltat coses com que Internet suposa un desafiament davant els continguts audiovisuals i els seus drets d'autor -fals quan gairebé el 50% del material penjat a la xarxa es fa sota llicència copy-left o creative commons, especialment penjat per joves creadors que han trobat en Internet la millor plataforma de projecció- o que el sector públic ha apostat sempre pel sector emergent de l'audiovisual -quan fa quatre dies l'Ajuntament de Manel Mas rebutjava frontalment la creació d'una ràdio municipal.

M'ha agradat veure engegar aquesta institució, però caldrà estar atents a començar amb bon peu: tocant de peus a terra i no donant tribuna a coses que no són veritat. Apostant des del dia 1 per les iniciatives que treballin amb saba nova, amb energia dels que pugen. Ho he dit moltes vegades. Cal donar oportunitats als que estem començant. Cal donar oportunitats a la creativitat i a la ilusió.